Powinno się znać pięć syfat (atrybutów) należących do Proroków (alejhimussalewatu wetteslimat):
1.Sydk: Wszyscy Prorokowie (alejhimussalewatu wetteslimat) są wierni swoim slowom. Każde ich slowo jest prawidlowe.
2.Emanet: Nie są wiarolomni wobec tego, co im powierzono.
3.Teblig: Wszystkie nakazy i zakazy Allahu Teala znają, swoim wspólnotom przekazali je i nauczyli o nich.
4.Ismet: Są pozbawieni malych i dużych grzechów. W ogóle nie grzeszą.
5.Fetanet: Są mądrzejsi od pozostalych ludzi.
Prorocy (alejhimussalewatu wetteslimat) dokonywali zmian na świecie, jedli, chorowali, poumierali. Nie byli przywiązani do egzystencji ziemskiej. Znane są trzydzieści trzy imiona Proroków. W Świętym Koranie podanych jest dwadzieścia osiem imion Proroków. Uczeni islamscy powiedzieli, że powinno się je znać. Są to Prorocy (alejhimussalatu wesselam): Adem, Idris, Nuh, Hud, Salih, Lut, Ibrahim, Ismail, Ishak, Jakub, Szuajb, Musa, Harun, Dawud, Sulejman, Junus, Iljas, Eljesa, Zul-kifl (Harkyl), Ejjub, Zekerjja, Jahja, Isa, Muhammed (sallallahu alejhi we selem). Na temat imion: Uzejr, Lokman i Zulkarnejn istnieje różnica zdań. Niektórzy z uczonych islamskich powiedzieli, że są oni nebi, a jeszcze inni, że należą oni do weli. O imionach Proroków Szit, Hydyr, Jusza, Szemun i Iszmoil nie ma mowy w Świętym Koranie.
Ibrahim (alejhisselam) nazwany zostal Halilullah, ponieważ w jego sercu poza milością wobec Allahu Teala nie istniala żadna inna do jakiegokolwiek stworzenia. Musa (alejhisselam) nazwany zostal Kelimetullah, ponieważ rozmawial z Allahu Teala. Isa (alejhisselam) zostal nazwany Ruhullah, ponieważ nie mial ojca, urodzil się na rozkaz Allahu Teala (Stań się) i glosil ludziom slowa pelne mądrości.
Muhammed (alejhisselam) nazwany zostal Habibullah. Wśród synów Adema (alejhisselam) posiada najwyższy stopień, obdarzony zostal największym szacunkiem i wartością, stal się powodem stworzenia innych stworzeń. Okazane to zostalo wieloma dowodami. Na Sądzie Ostatecznym (Kyjamet) jako pierwszy powstanie z grobu. Jako pierwszy znajdzie się na miejscu Sądu Ostatecznego (Mahszer). Przed wszystkim wejdzie pierwszy do Raju (Dżennet). Prorokowie w grobach są żywi i prowadzą życie w sposób dla nas nieznany. Ich blogoslawione ciala nie doznają rozkladu w ziemi. W św. Hadisie (Dawud bin Sulejman) gloszone jest: „Prorocy w grobach dokonują salat i hadż.”